Motivatie
De reden voor sponsoring is de combinatie van het steunen van sport in het algemeen en in het bijzonder dat hij merkt dat veel van zijn klanten spelen of betrokken zijn bij ZM. Eerlijk zegt hij erbij dat hij ook andere voetbalclubs sponsort. Ton is tevreden met de activiteiten die worden ontplooid voor de sponsors; hij ziet geen zaken die voor verbetering vatbaar zijn.
Corona
De Corona periode heeft voor Ton geen negatief effect gehad. “Opticiens werden als ‘essentieel’ aangemerkt. Wij mochten dus als een van de weinige zaken open blijven en daarmee hadden wij het juist extra druk”. “Mensen gingen bijvoorbeeld geen kleding kopen en men had daardoor meer tijd en geld over om een goede bril te kopen”. Tijdens de eerste Corona golf was het bij Ton ook slap, zodat het niet altijd nut had om open te zijn. Persoonlijk heeft hij het allemaal niet zo problematisch ervaren. Hij heeft ruim zes weken kunnen besteden aan zijn hobbie, klussen. Dat vindt hij ontzettend leuk! Hij heeft een bijvoorbeeld een gigantisch tuinhuis gebouwd. “Misschien is het goed voor de wereld dat het een keer per jaar vier weken stil staat. Geeft de mensen rust”, relativeert Ton.
Trends in brillenmode
“Mensen gaan steeds meer voor echt voor mooie dingen die over de algemeen wel wat duurder mogen zijn”. Ton’s brillenmode heeft zich gespecialiseerd in de monturen van exclusieve merken zoals Chanel, Cartier, Theo. “Het hoeft echter niet altijd duur te zijn, maar er moet echt wel iets moois van uitgaan”. Verder tracht Ton en zijn team gewoon een zeer hoogstaand oogonderzoek te doen waardoor mensen over het algemeen erg tevreden zijn over het kijk-comfort van de brillen.
Overeenkomst brillenmode en voetbal?
Persoonlijke aandacht en de sociale binding zijn belangrijke aspecten. Net als bij Zeelandia Middelburg!
“Zowel in ons werk als in het voetbalspel wordt gestreefd naar een overwinning”; Dit overwinningsgevoel ervaren Ton en zijn medewerkers elke keer weer indien een verkoop soepel en naar ieders tevredenheid is verlopen.
Toekomst & ambities
Ton wil de zaak nog beter op de kaart zetten door nog fijner met klanten om te gaan en nog betere en mooiere producten aan te bieden. “We willen een exclusieve zaak zijn. We zijn op dat gebied al aardig op weg, o.a. door het aanbieden van verschillenden topmerken en persoonlijke aandacht”. Verdere ambities wil Ton echter niet verklappen op dit moment. Wij zullen hem de komende tijd dus ‘scherp’ in het oog houden!