• Het zijn spannende tijden. Dit weekend een vol bekerprogramma met de vuurdoop voor het mDWF. Dat vergt de nodige voorbereiding aan jullie kant. En dan ook nog de introductie van een nieuwe Voetbal.nl website en app. We zien een massale toestroom en krijgen veel vragen. Veel vragen maar vooral ook de antwoorden en tips delen we graag met jullie. Zo kunnen jullie ook leden van de juiste antwoorden voorzien.

    En, toegegeven: het is veel tekst maar erg relevant!


    Gebruik de juiste app

    Belangrijk is dat de KNVB Wedstrijdzaken app alleen gebruikt dient te worden door mensen met een actieve rol bij het wedstrijdformulier. Voor de andere spelers, leden, ouders enzovoorts is de Voetbal.nl app en website veel interessanter.

    Belangrijk: Spelers hebben KNVB Wedstrijdzaken NIET nodig om hun spelerspas te kunnen tonen. De pas is digitaal beschikbaar voor de scheidsrechters.


    Klaar voor mDWF?

    Ja, toch? Of niet? Dan is er nog maar een paar dagen. Het allerbelangrijkste is een Wedstrijdsecretaris mDWF te benoemen. Binnen de vereniging kunnen meer mensen die rol vervullen. Vandaar dat het in Sportlink Club ook mogelijk is om meerdere personen de rol Wedstrijdsecretaris mDWF te geven. Maak daar vooral gebruik van.

    Vanuit de rol Wedstrijdsecretaris mDWF in Sportlink is het mogelijk alle thuiswedstrijden van de club te zien en te bewerken. Als teams of scheidsrechters er niet uitkomen, is dit dus een belangrijk vangnet. De telefoon van de wedstrijdsecretaris mDWF is een beetje te vergelijken met de PC die vroeger gebruikt werd voor het mDWF.

    Lees hier hoe het werkt

  • Best handig om in de bestuurskamer of voor de pers een print te hebben van de opstelling. In de KNVB Wedstrijdzaken app is voor de Wedstrijdsecretaris mDWF een knopje beschikbaar om een PDF op je telefoon te openen. Vanaf je telefoon kan je die mailen/appen etc. Stuur ‘m naar de bestuurskamer en maak zo je print. 

    Volledige uitleg

  • Wat je er ook van vindt, het is een feit dat de foto in Voetbal.nl ook de foto op je spelerspas is. Tot 31 oktober kunnen leden zelf de foto aanpassen. Vraag dus aan leden dat ze geen foto’s toevoegen die het voor de scheidsrechter onmogelijk maken controle uit te voeren. We hebben deze uitleg inmiddels ook aan de apps toegevoegd.

    Informeer al je leden

  • Informeer je leden over de apps

    Help je leden verder en deel dit bericht met ze. Zo voorkom je dat men vlak voor de wedstrijd nog vragen heeft over de app. En je wilt toch juist dat ze alleen maar met het spelletje bezig hoeven te zijn.

     

    Ondersteuning

    Spreekt voor zich dat zowel de KNVB als Sportlink dit weekend klaarstaan voor eventuele noodgevallen. Dreigt er iets mis te gaan en dreigt een wedstrijd niet gespeeld te kunnen worden? Dan zijn we er. Alle info over bereikbaarheid is hier te vinden. Al jullie vragen over contributie, boekhouding etc mogen jullie tot maandag bewaren.

     

    Nogmaals: Alleen gebruiken voor noodgevallen.

    Mochten er dit weekend technische problemen zijn, melden we ons via Twitter en via onze website. Als je op onze website voor Start kiest en dan voetbal, is daar de laatste stand van zaken te vinden.

     

    Ouders en kinderen

    Ook veel gehoord. Hoe ga je om met je account als je kinderen hebt. Welk mailadres gebruik je dan? Eigenlijk eenvoudig.

    Vaak hebben kinderen geen eigen mailadres en in Sportlink staat het adres van de ouders. Als ouders een account aanmaken kunnen ze bij het inloggen kiezen namens welke speler ze inloggen. Vervolgens komt de opmerking dat 'switchen' niet handig is.

    Ons advies is gewoon een eigen account te maken en via Favorieten de kinderen te volgen. Zo hou je snel overzicht op programma, uitslagen en standen. Ook handig als kinderen straks wél een eigen mailadres krijgen.

    Los daarvan onderzoeken we of het niet makkelijker kan. Door bijvoorbeeld een soort ‘familie’ account creëren.

     

    Ondersteuning Voetbal.nl

    We zien gelukkig dat de app massaal gedownload en gebruikt wordt. Daar zijn we heel blij mee. Echter, een aantal mensen heeft wat moeite met inloggen en registreren. En dat is vervelend. 

    Gelukkig kunnen veel vragen zelf opgelost worden met de FAQ. Maar er blijven genoeg vragen over. We verwerken momenteel honderden vragen per dag. Helaas duurt het soms wat langer dan wij willen en vooral langer dan de vragensteller wenst. Vragen over inloggen maar vooral over het mDWF krijgen nu voorrang.

    Wij werken keihard door en hopen op jullie begrip.

     

    Veelgestelde vragen